Proszę o przesyłanie aktualności na adres: gimgasocin1@wp.pl

Polsko - włoska wycieczka do Warszawy

Dnia 7 maja 2015r. dla polsko - włoskiej grupy Comenius odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Jako pierwszy zwiedziliśmy Zamek Królewski.

Barokowo klasycystyczny zamek pełni funkcję muzealną i reprezentacyjną. Był rezydencją książąt mazowieckich, a od XVI wieku siedzibą władz pierwszej Rzeczypospolitej: króla i Sejmu. Wraz ze Starym Miastem został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dwóch przewodników w języku polskim i włoskim opowiadało nam historię zamku. Wielkość, przepych i bogactwo zrobiły na nas ogromne wrażenie.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Pałac Kultury i Nauki, do którego wybraliśmy się pieszo z Placu Zamkowego. W wyprawie tej towarzyszył nam przewodnik, który dokładnie opisywał mijane przez nas zabytki i ciekawe miejsca. Gdy dotarliśmy do Pałacu Kultury i Nauki, naszym celem był taras widokowy na 30 piętrze, z którego mogliśmy zobaczyć przepiękną panoramę naszej stolicy. Pałac jest najwyższym budynkiem w Polsce, ma 237m wysokości (42 piętra), mieści ponad 3000 pomieszczeń, m.in. pocztę, kino, muzea, biblioteki oraz teatry, salę kongresową i koncertową.

Następnie udaliśmy się do centrum handlowego „Złote Tarasy”, gdzie zjedliśmy obiad.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Powstał on na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UFA Euro 2012 w miejsce dawnego Stadionu Dziesięciolecia. Biało-czerwona elewacja nawiązuje do polskich barw narodowych. W najwyższym miejscu arena góruje 50m nad murawą. Na trybunach zmieści się 58 tys. osób. Atutem stadionu jest rozsuwany dach. Mieliśmy okazję zwiedzić szatnie piłkarzy, murawę, lożę VIP oraz trybuny.

Zmęczeni oraz pełni wrażeń wracaliśmy do domów. Mieliśmy nadzieję, że naszym włoskim kolegom podobała się nasza stolica i że jeszcze kiedyś będą chcieli tu wrócić.