Proszę o przesyłanie aktualności na adres: gimgasocin1@wp.pl

Wycieczka do Pułtuska

Dnia 09.05.2015r. w sobotę, w ramach programu Comenius, piętnastoosobowa grupa z Polski wraz ze swoimi kolegami z Włoch jak i opiekunami udała się autokarem na wycieczkę do Pułtuska. O godzinie 9:45 zebraliśmy się przed szkołą i już około godziny 10:00 wyruszyliśmy w drogę.

W końcu dotarliśmy na miejsce. Wysiedliśmy na rynku - niektórzy twierdzą - że na najdłuższym w Europie. Czterystumetrowym, prostokątnym placu wybrukowanym "kocimi łbami", który jest sercem starej części miasta. W pierzejach rynku mieliśmy okazję zobaczyć klasycystyczne kamienice, które zachowały się z pierwszej połowy XIX w. Wieść niesie, że pod nr. 29 kwaterował na przełomie 1806 i 1807r. Napoleon Bonaparte. Pośrodku rynku wznosi się ratusz. Po wstępnych i dosyć krótkich oględzinach rynku zrobiliśmy sobie małą przerwę na posiłek w pobliskim barze. Niektórzy w tym czasie „zwiedzali” fontannę mocząc przy tym wszystko, co mieli na sobie.

Kolejnym punktem naszej podróży po Pułtusku było zobaczenie, niestety tylko z zewnątrz kaplicy pw. Świętej Marii Magdaleny przy rynku.

Później pieszo przemieściliśmy się do portu. Nie spodziewaliśmy się, że czeka na nas przeprawa gondolą po Narwi. To było bardzo miłe zaskoczenie, ponieważ Pułtusk nazywany jest „Wenecją Mazowsza”. Podczas rejsu robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia, a także pięknemu krajobrazowi. Następnie przeszliśmy do Domu Polonii, który obecnie jest zespołem hotelowo-rekreacyjnym usytuowanym w zabytkowym zamku, nad brzegiem Narwi, na skraju Puszczy Białej. Obok działalności hotelarskiej prowadzony jest tam także Ośrodek Dokumentacji Wychodźstwa Polskiego. Tutaj także mogliśmy oglądnąć Zamek tylko z zewnętrznej strony oraz jego dziedziniec.

Podekscytowani wycieczką oraz z nową wiedzą około godziny 14:00 wróciliśmy do Gimnazjum w Gąsocinie.